Welke contracten heb ik allemaal?

Wanneer we met organisaties praten over het beheren van hun contracten horen we vaak “We hebben niet veel contracten.” of, “Wij werken niet met contracten”.

Het kan inderdaad zijn dat je in een sector zit die niet de gewoonte of de nood heeft om verkoopcontracten op te stellen met haar klanten. Of dat dezelfde logica geldt op vlak van je aankoopcontracten voor grondstoffen.
Als bedrijf heb je echter altijd een ganse reeks ‘algemene’ contracten. Namelijk die zaken die gelinkt zijn aan de normale werking van een onderneming.

Heb je personeel? Dan heb je zeker een contract met een sociaal secretariaat, en waarschijnlijk ook met een selectie- of interimkantoor. Iedereen heeft een bepaalde IT-infrastructuur. Daar heb je zonder twijfel ook een reeks contracten voor. Als je een gebouw  hebt of gebruikt, dan zijn daar ook diverse contracten: onderhoudscontract voor de airco of de poorten, het contract voor de brandblusapparaten, huurcontract eventueel,….

Om maar niet te spreken over de contracten voor afvalophaling, werkkledij, verzekeringen, leasing van wagens of machines, sponsorcontracten,… Waarschijnlijk behoor je tot die meerderheid die nu denkt: “Ach ja, dat heb ik ook wel ergens.

Maar waar? En wanneer lopen die juist weer af?”. Iedereen weet dat je contracten moet beheren. Dit is zelfs zo op privé-vlak. En dat, als je dit niet doet, er geld verloren gaat, opportuniteiten (pas op voor stilzwijgende verlenging) gemist, je niet altijd krijgt waar je voor betaalt.

Of simpelweg, weten dat je nog altijd marktconforme voorwaarden krijgt. Wil je weten welke contracten een organisatie normaal gezien allemaal heeft?

Je kan bij Contractify een volledige lijst krijgen, gebaseerd op onze jarenlange ervaring in het beheren van duizenden contracten.

Vraag ze hier aan.

0 Comments

Submit a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *